Friday, May 16, 2014

Projek Disponser

Segalanya bermula dengan wassup..

Aku wassup Ahkak (adik aku) suh tanyakan laki dia (Rafi) camne nak buat bed raised garden macam gambar bawah ni (gambar asal dlm wassup, aku xingat gambo ape.. ala2 ginila gambonya kot)..


Pastu dia bagi design siap lukih tangan lagi camne nak buat taman.. pakai kayu bakau la, kayu kayan la.. kayu itu ini.. ish kontraktor bercakap dgn org kewangan slalunya bab2 duit je.. bab2 design ni org kewangan surrender.. aku plak nak pakai kayu cam gambo je.. rupanya x semua kayu leh bertahan nak buat bed gitu sbb takut anai2/reput/kedut.. kekeekekeek ade kedut ke?.. pikir2 balik pakai batu bata je la.. dia pon kata boleh aja.. 

Ish.. satu keja lak nak bli batu bata.. aku xde pengalaman langsung.. Mintak Pak Encik gi Air Itam carik kedai batu bata pon dia buat dek je.. ajak gi makan Marybrown ade la.. Frust ada di situ..

Tah camne dipermudahkan segala urusan olehNYA.. tiba2 dapat wassup bgtau Ahkak, Rafi, Mak & Abah nak datang sini melawat kitorg... ALHAMDULILLAH!!!... Seronot x terkata.. salah satunya sebab Abah x pernah datang sini sejak dari aku kawin sampai laaa beranak 3 ni.. Mau x menitis air mata.. tak teringat langsung pasal bed2 garden dah..

Ok, disebabkan blog ni pasal kebun.. cite2 emosional ni tolak tepi..

Mak tau aku nak berkebun ni, so mak pon eksaited la gamaknya.. mak pulak nak sponser bli barang2 buat bed raised ni.. Perghh happynya.... Lepas balik dari rumah mertua aku, kitorg singgah hardware order batu bata pasir & jaring itam, pastu x lupa gi Nursery sopping2 tanah, benih..


tengok gaya kaki pon da tau kontraktor tengah pikir nak design macamana... batu bata pon bukannya bli banyak.. makcik sbelah kiri tu nampak kuat angkut batu.. kang malam2 sakit tangan sian pak cik nak ngurut..


Pak Encik sebagai buruh kasar buat hari ini.. 


Ada budak kena kuarantin dalam rumah.. ngacau je kejanya.. gi teman atuk sat.. Seluar tu saja jemur situ kasi tunjuk kat satu dunia kekekekek..

Tukang sponser kena la perati takut ada hidden charges kekekeke.. Buruh kasar bujang 2 orang tu x abis2 nak nolong, padahal orang lain pon xtau apa yang nak dibuat kecuali kontraktor sorang tu kekeke...


Aku plan nak buat kecik je sbb malas nak jaga beso2 ni (tengok, da sponsor pon malas lagi).. tapi incik kontraktor nak jugak bentuk L.. ikutkan je, kang majuk x siap sape nak jawab dgn sponser?..


Skalinya tanah x cukup... jejejennnngggg... 

Ada alasan nak gi nursery lagi hahhahaahaha...
Pon disponser lagi, punyalah bertuah haritu...

Esoknya ke bando pulak... Ahkak x abis2 bergambo dengan bunga.. aku dengan mak pulak soping sakan.. beli tanah berbeg2, bli tempat siram bunga macam la xleh siram pakai getah paip.. 

Pastu Incik Kontraktor sambung tugas disaksikan kami yang tak tau pape2.. upah air kordial mangga berais satu jug..  Dalam kul 4 gitu baru siap & dorg pon bersiap2 nak balik KL.. sian, penat x abis lagi da kena drive jauh..

Gambo da siap xde, xsompek nak amik.. dalam enpon Ahkak banyakla..

Tubikontiniut..



No comments:

Post a Comment